Belastingdienst Instagram

Om jongeren beter te kunnen bereiken (jongeren van 18 tot ongeveer 35 jaar) heeft de belasting dienst vorig jaar maart een Instagram account aangemaakt. Binnen een jaar tijd heeft de belastingdienst 5500 volgers gekregen op Instagram. Daarvan is ongeveer 60 procent van hen jonger dan 35 jaar oud.

Uitbreiding webcare afdeling

De belastingdienst webcare ziet echter Instagram (naast Facebook en Twitter waar het al actief is) echt als aanvulling op de andere contact opties zoals de belastingtelefoon. Veel jongeren bellen hier namelijk niet meer naar als ze vragen hebben.

Veel vragen van jongeren

Afgelopen maart zijn er bij de Belastingdienst via Instagram ongeveer 3000 vragen binnengekomen. Dit geeft ook wel aan dat jongeren niet graag de. Belastingdienst willen volgen maar wel weten te vinden als ze vragen hebben.

Zo helpen ze ook jongeren met het invullen van de aangiftes en helpen ze met vragen over bijvoorbeeld kansspelbelasting.

Snelheid van reageren Belastingdienst Instagram

Het streven van de belastingdienst is om binnen 2 uur te reageren. Inmiddels is ook verdubbeld in capaciteit, er werken nu sinds een jaar geleden 50 mensen meer op de webcare afdeling van de Belastingdienst.

Vertrouwen

De Belastingdienst heeft er vertrouwen in dat Instagram gaat bijdragen aan het bereiken en helpen van jongeren. Veel meer jongeren zitten op Social Media en zijn niet meer van de generatie die graag belt met de belastingdienst.

Conclusie Instagram Belastingdienst

Het is super goed van de Belastingdienst dat ze mee gaan met de tijd en ook op deze manier bereikbaar zijn voor jongeren. Zeker omdat ze ook snel reageren (ze proberen te reageren binnen 2 uur), is het voor jongeren een mooie aanwinst.

Veel bedrijven kunnen een voorbeeld nemen aan de belastingdienst op het gebied van contact. Wat ons betreft loopt de belastingdienst daar ook flink meer voor op andere bedrijven met hoe gemakkelijk het is om contact op te nemen met een overheidsdienst.